Noticias
[ Volver ]Comunicat d’Actua Cultura. La cultura no pot continuar absent dels grans acords de Catalunya
20/05/2026 - NoticiasClave.net

Actua Cultura, plataforma transversal que agrupa entitats, professionals, empreses i agents del sector cultural català dels àmbits de les arts escèniques, les arts visuals, l'audiovisual, la música i el sector editorial, expressa la seva profunda decepció davant l’absència total de la cultura en l’acord pressupostari anunciat entre el Govern de la Generalitat i Esquerra Republicana de Catalunya.
La plataforma recorda que el sector cultural fa anys que reivindica, des del diàleg constructiu amb les institucions, l’assoliment del 2% del pressupost de la Generalitat destinat al Departament de Cultura. En aquest sentit, considera especialment preocupant que aquesta reivindicació històrica, àmpliament compartida pel conjunt del sector i assumida públicament per la totalitat dels partits parlamentaris, no aparegui recollida en l’acord.
Per aquest motiu, Actua Cultura reclama al Govern i als grups polítics que incorporin de manera explícita la cultura en el desenvolupament d'aquesta nova etapa política i pressupostària, i que assumeixin amb claredat el compromís de destinar el 2 % del pressupost de la Generalitat al Departament de Cultura.
Catalunya no pot construir un projecte de país cohesionat i democràtic deixant la cultura al marge dels grans acords polítics.
ACTUA CULTURA 2 %
Lo más leído
2. Tributo a Blanca del Rey con 'La Reina Blanca' en el Festival de la Guitarra de Córdoba
3. La orquesta Buenavista All Stars iniciará un periplo europeo este mes de junio
4. Karmento protagoniza una gira de intercambio con la escuela LIPA de Paul McCartney
5. Aiara Fest consolida en Amurrio una forma propia de vivir la música y la cultura





